O kursie
Zajęcia odpłatne w wysokości 150 zł (karnet) i 15 zł (pojedynczy bilet) dla wszystkich studentów (w ramach programu studiów i jako przedmiot dodatkowy). Karnet i bilety można kupić online w systemie sprzedaży oraz w kasie Muzeum Kinematografii (pl. Zwycięstwa 1).
Prowadzący: dr hab. Natasza Korczarowska - Różycka, prof. UŁ - koordynator przedmiotu z UŁ
Język: polski
Opis przedmiotu: Akademia Polskiego Filmu to ogólnopolski program edukacyjny, upowszechniający wiedzę o historii polskiego kina. W ramach APF realizowane są zajęcia dla studentów w kinach i na uczelniach w wielu miastach, m.in. w Warszawie, Łodzi i Gdańsku. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu, składają się z godzinnych wykładów i projekcji filmu.
W tym roku akademickim nowy program Malarskość kadru – Mistrzowie Sztuki Obrazu, składa się m.in. z 26 filmów i towarzyszących im wykładów. Program ma na celu wyeksponowanie ról m.in. scenografów. Akademia Polskiego Filmu uzupełnia humanistyczne programy wyższych uczelni, jednocześnie pełniąc funkcję wolnej wszechnicy. Otwiera się przed tymi wszystkimi, którzy chcieliby scalić i pogłębić historyczną wiedzę o rodzimym filmie. Wykładowcami są profesorowie i doktorzy z wielu uniwersytetów z całej Polski.
Szczegółowe informacje na stronie: akademiapolskiegofilmu.pl
Miejsce i termin: kino Kinematograf, pl. Zwycięstwa 1, każdy poniedziałek, godz. 17.00 - zajęcia prowadzone w formie stacjonarnej. Bilety: 15 zł / karnety 150 zł
Pierwsze zajęcia: 3 marca 2025 r., godz. 17.00
Cykl dydaktyczny: L-24/25
Liczba godzin i punktacja ECTS: 28 godz., 4 p. ECTS
Kod przedmiotu: 0000-APF000
Program zajęć
SEMESTR II
1. 3.03.2025 r. – poniedziałek
Wykład prof. Krzysztofa Kornackiego
Anatol Radzinowicz – Orzeł (1958), reż. Leonard Buczkowski, 104’
2. 10.03.2025 r. – poniedziałek
Wykład dr. Emila Sowińskiego
Roman Mann – Krzyż walecznych (1958), reż. Kazimierz Kutz, 84’
3. 17.03.2025 r. – poniedziałek
Wykład prof. Kamili Żyto
Kurt Weber – Baza ludzi umarłych (1958), reż. Czesław Petelski, 104’
4. 24.03.2025 r. – poniedziałek
Wykład prof. Nataszy Korczarowskiej-Różyckiej
Jerzy Lipman – Prawo i pięść (1964), reż. Jerzy Hoffman, 92’
5. 31.03.2025 r. – poniedziałek
Wykład prof. Piotra Zwierzchowskiego
Mieczysław Jahoda – Ogniomistrz Kaleń (1961), reż. Ewa, Czesław Petelscy, 103’
6. 7.04.2025 r. – poniedziałek
Wykład prof. Tomasza Kłysa
Lidia i Jerzy Skarżyńscy – Lalka (1968), Wojciech Jerzy Has, 151’
7. 14.04.2025 r. – poniedziałek
Wykład prof. Piotra Sitarskiego
Janusz Sosnowski – Lekcja martwego języka (1979), reż. Janusz Majewski, 96’
8. 28.04.2025 r. – poniedziałek
Wykład prof. Elżbiety Ostrowskiej
Allan Starski – Panny z Wilka (1979), reż. Andrzej Wajda, 116’
9. 5.05.2025 r. – poniedziałek
Wykład prof. Marcina Marona
Edward Kłosiński – Pokój z widokiem na morze (1977), reż. Janusz Zaorski, 88’
10. 12.05.2025 r. – poniedziałek
Wykład Pawła Edelmana
Paweł Edelman – Kroll (1991), reż. Władysław Pasikowski, 101’
11. 19.05.2025 r. – poniedziałek
Wykład prof. Justyny Jaworskiej
Tadeusz Kosarewicz – Zwolnieni z życia (1992), reż. Waldemar Krzystek, 87’
12. 26.05.2025 r. – poniedziałek
Wykład prof. Tadeusza Szczepańskiego
Ewa Braun – Dotknięcie ręki (1992), reż. Krzysztof Zanussi, 92’
13. 2.06.2025 r. – poniedziałek
Wykład prof. Nataszy Korczarowskiej-Różyckiej
Andrzej Przedworski – Pożegnanie jesieni (1990), reż. Mariusz Treliński, 98’.