Projekt realizowany przez dr Katarzynę Schatt-Babińską jest nowatorskim, twórczym i interdyscyplinarnym przedsięwzięciem, łączącym metody naukowe (badania jakościowe) z metodami edukacji warsztatowej.
Cele projektu:
- Odpowiedzieć na pytanie: „Jak młodzież szkół średnich postrzega dziedzictwo kulturowe, jak je definiuje i co o nim wie?"
- Opracować scenariusze warsztatów zwiększające skuteczność edukacji o dziedzictwie
- Przeprowadzić warsztaty w szkołach na terenie Łodzi, które będą brały udział w badaniach jakościowych
Badania pilotażowe pozwolą opracować model idealny koncepcji dziedzictwa kultury, umożliwią określenie deficytów w zakresie wiedzy dotyczącej ochrony dziedzictwa i jednocześnie ukażą, jak młodzież rozumie rolę dziedzictwa i jak ją definiuje.
Efekty projektu:
- E-book zawierający zestaw scenariuszy lekcji dotyczących edukacji o dziedzictwie
- Rozesłanie e-booka do wszystkich szkół ponadpodstawowych na terenie Łodzi
Katarzyna Schatt-Babińska – doktor nauk humanistycznych, historyk, laureatka XXII edycji konkursu Marszałka Województwa Łódzkiego na najlepsze rozprawy i prace tematyczne związane z województwem łódzkim. Prowadzi badania nad skutecznością systemu ochrony zabytków w paradygmacie konstruktywistyczno-interpretatywnym. Współpracuje z Instytutem Historii Sztuki UŁ, gdzie prowadzi zajęcia z zakresu architektury współczesnej i ochrony zabytków.